Feeling good

Lördag förmiddag. Ett stilla regn mot plåttaket. Ensam hemma. Min första lediga stund på säkert tre dygn. Firar med att hälla upp ännu ett glas med juice och skruva upp favoritlåten på max.

Det hör liksom ihop, ensamhet och musik. Kanske för att jag inte riktigt tål tystnaden. Kanske för att musiken äger hälften av mitt hjärta. Sant är iallafall att musik gör mig lycklig. Inger trygghet i mig. Gör mig lugn och exalterad på samma gång. Ungefär som att vara kär, fast mer.. kantigt och materialistiskt. Att gosa ner sig med en iPod kan på långa vägar inte mäta sig med känslan att få krypa in i en varm famn och insupa doften. Ni vet, Den Där Doften. 

Kommentarer
Postat av: Iza

Du sätter så fina ord på känslor älskade vän. <3

2010-08-14 @ 15:53:45
URL: http://vaniljzocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback