Exhausted

December, och därmed också året, håller på att lida mot sitt slut och jag, jag är helt slut på. Rapportskrivning ända in på julavslutningen, julafton och allt stök den innebär, utgångar och danser och så delarrangör till ett tre dygn långt välgörenhetslan på det. Pjuh säger jag bara. Ska bli gode skönt att få krypa ner i sin egna sköna säng och ta igen sig lite.

De senaste dagarna har kort sagt varit händelserika. Detta trots att vi varit instängda i en illaluktande lokal med 40 sockerhöga dataspelande grabbar. Tro mig, sockerhöga dataspelande grabbar kan ha mycket för sig. Både roliga och mindre roliga sysslor.

Måste medge att det känns lite lustigt att jag har valt att spendera mina senaste tre dygn på att hålla koll på en hög med grabbar som spelar dataspel. Känns lite nördigt så där. Visst vet ni väl att nördigt är inne nu?

Nu kryper jag till sängs och njuter av att inte behöva höra "Men lugna mä!" och "Håll käften!" i femtio olika tonlägen och i en volymstyrka högre än det mänskliga örat normalt sett tål. Jag har verkligen haft jättekul de här dagarna, men jag måste medge att det känns skönt att inte behöva gå och lägga sig med en hög skränande grabbar i rummet bredvid. Inatt kryper jag till sängs med tystnaden som enda sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback