Ett ytterst random inlägg skrivet 18 januari 2010 (hittat i den forna bloggens arkiv)

För någon natt sedan drömde jag att jag, Eve och Petra satt på golvet i Eves sovrum och söp oss fulla på Bacardi Breezer. Det fula med den drömmen var att hur mycket vi än drack, verkade ingen bli full.

Jag har aldrig varit särskilt mycket för idrott. Jag har nästintill ingen bollkontroll och är äckligt bollrädd. Det sistnämnda är dock smått ironiskt, eftersom jag alltid lyckas dra till mig bollar när jag är i närheten av bollaktiviteter. Fotbollar, tennisbollar och bandybollar är nog de mest förekommande bollarna jag haft att göra med (he-he.. he.. nä, jag tror inte att jag ens behöver nämna något, vi alla började nog tänka på precis samma sak där ;).
Det jag vill komma fram till var iallafall att trots att jag inte är någon vidare idrottsperson, har jag nästintill varje år sen gud vet när, funnit stort nöje i att titta på idrottsgalan. Otroligt underhållande!


Jag blev väldigt förvånad när Zlatan Ibrahimovic vann pris för bästa manlige idrottare på årets Idrottsgala. Not.

Frasen
"och så förälskade sig lejonet i lammet" från Twilight, måste nog vara det bästa filmcitatet jag någonsin har hört. Varje gång jag hör Edward uttala de orden till Bella, blir jag alldeles varm i hjärtat och min hud blir alldeles till sig av gåshud. Alla creds till Stephenie Meyer, som har skrivit en så klockrent vacker fras. Jag ryser.

Jag tycker om att använda ordet random, men ingen verkar dela den åsikten med mig. Jag tycker att det är ett briljant ord. Får mig att känna mig väldigt cool, vilket inte brukar hända allt för ofta.

Jag hoppas att ingen röstat på Zlatan Ibrahimovic till Jerringpriset. Jag ber om ursäkt Zlatan, absolut inget illa menat.. Det är inte jag, det är du.

Jag tycker om Peter Settman. Han är en härlig person. Jag tycker speciellt om hans riktiga skrockar-skratt. Kan bara föreställa mig hur han kommer att låta när han börjat leta sig upp över 70-strecket, en riktig mysmorfar!

Mamma verkar inte ha förstått att julen är över, för hon fortsätter att köpa clementiner. Så nu äter jag inte längre ofantliga mängder av clementiner för att det är gott eller för att det känns så där julemysigt. Det är väl mest för att jag känner mig tvungen. Och för att det händer ganska automatiskt. Kök-fruktkorg-tv-skala-tugga-kök-fruktkorg-tv-skala-tugga-kök.. Ja, ni fattar. Hitintills har jag ätit fyra stycken på mindre än en timme. Tror nästan att jag ska hämta en till. Bara för att jag är igång.

Imorse gav John och Adam mig kramp när de berättade om en man som hade kört motorcykel bakom en lastbil lastad med stora ihåliga järnrör. Nej.. Det var inte det som gav mig kramp. Det som gav mig kramp var pojkarnas livliga fortsättning på historien som bland annat innefattade ett järnrör rakt genom bröstkorgen och en massa äckliga ljudeffekter, som alltid. Deras historier skulle förmodligen vara hälften så äckliga och krampframkallande om de slopade ljudeffekterna. Men å andra sidan skulle ju de där historierna bli fantastiskt tråkiga utan dem.

Snälla, låt det vara Helena Jonsson som vinner Jerringpriset.

Prins Carl Philip verkar vara en ganska tystlåten person.. Brås väl på sin far, kan jag tro. Jag tror faktiskt inte att jag har hört honom tala någon gång förut.. Vilken grej. Vilken röst.

JA! Sug på den du, Skränovic! Fast.. Vem är Helena Jonsson egentligen? 

Helt plötsligt känner jag mig sugen på att titta på Fångarna på fortet. Synd att det slutade sändas för typ sjuttio år sen bara. Synd..

Hahah, någon som har märkt att
Sverige pussas och kramas har börjat sändas på kanal5 igen? Eller igen och igen.. Satt och tänkte på att det inte är samma sak utan Björn Gustafsson, när han plötsligt dök upp i rutan och jag märkte att det är den förra säsongen som sänds igen. Hehe, jag kanske skulle skicka iväg ett sms till Caroline och ge henne en liten hint om att slå igång kanal5.. Säger bara två saker: Hösten08 och kändiscrush {#}

Jag tycker att de hellre kan byta namn till
Stina pussas och kramas, för det tycker jag låter mycket mysigare. Tänk er själv, vilket programkoncept! En hel timme, en gång per dag där jag får sitta och pussas och kramas med vem jag helst vill. Ja, man kanske skulle slänga ihop en liten programskiss och skicka iväg den till kanal5.. Hmm, skulle kanske funka..

Fast.. Programmet är ju egentligen ganska bra som det är. Dessutom skulle det nog vara ganska jobbigt att ha en kamera uppstucken i ansiktet 60 minuter nonstop. Näe.. Jag håller mig nog till att pussas och kramas i smyg, utan kamerorna ;)


Kommentarer
Postat av: Petra.

MEN HAHA STINA! Var vi verkligen så patetiska i din dröm? Vi får lov att hoppas att det inte blir verklighet, eller ja, då ska det vara under något speciellt tillfälle isåfall :)



Puss på dig

2010-12-29 @ 13:48:02
URL: http://thepetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback