Mitt namn är mycket, och jag vill ha mer

Kryper, med tanke på att jag har sovmorgon imorgon till ett, i säng tidigt ikväll. Tvångs-loggar ut för att förlora mig i litteraturens och ordens förtrollade värld en stund innan sovdags. Ger en timme av min dyrbara tid till Liza Marklund och hennes en plats i solen. Kan kanske vara en hit. Kanske inte. Allt eftersom bladen som bläddrats blir fler, hoppas jag bilda mig en uppfattning. 

Ner i sängen följer också en längtan efter en varm famn och högljudda flickskratt. Det finns så många att sakna just nu.
Men det är bra att sakna. Det är då man uppskattar som mest. Bäst att ta vara på känslan. Skicka iväg ett 'saknar dig' och sedan bara njuta av just det - saknaden. 

Nu skriver jag på övertid. Hör Liza och hennes fängslande ordkompositioner ropa från sängen. Måste rusa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback