Behagligt

Idag vaknade jag upp med en otroligt behaglig känsla i bröstet. Sen märkte jag att det var någon som låg och klämde på det. Nej, jag menade inte bokstavligt talat bröstet, men det kanske alla redan hade förstått? Bara jag som tänker förbjudna tankar så här tidigt på morgonen... Usch.
Anyways var det en väldigt behaglig känsla som hade slagit sig till ro inom mig, vilken kroppsdel den nu satte sig i är ju egentligen oväsentligt. Igår somnade jag med en sån där 'åh-gud-vad-jobbigt-att-behöva-jobba-idag'-känsla men nu vaknade jag upp och kände att det kanske inte ska bli så jobbigt ändå. Det är lite småbehagligt att få traska genom korridorerna i sakta mak och veta att man gör något för någon annan. Att man faktiskt hjälper dem klara vardagen och på sikt ger dem chansen till ett normalt liv. 

Det är med en sån här känsla jag skulle vilja vakna varenda dag när ja har tagit mig ifrån skolbänken och börjat orientera mig fram i jobbdjungeln. Jag vill hitta det där jobbet som får mig att vilja stanna kvar efter att mitt arbetspass tagit slut, bara för att jag tycker att det är så roligt att jobba och att det ger mig så mycket. Jobbet som får mig att vilja ta på mig arbetspass efter arbetspass för att jag nästan trivs bättre där än någon annanstans. Nästan. 

Men än är det ju en bit kvar. En ganska lång bit. Beslut ska fattas, val ska göras. Frågor ska besvaras. Vad ska jag göra efter studenten? Ska jag ta mig ut i arbetslivet och försöka skrapa ihop lite pengar något år och sedan gå tillbaka till skolbänken, eller ska jag hoppa på en utbildning direkt? Och i så fall, vilken utbildning? Och var? Ska jag flytta långt eller stanna nära för att undvika för stora förändringar? Stanna bara för att det är så mycket bekvämare eller ta det stora steget och bejaka möjligheterna? 

Så många frågor, och ännu inga svar. Men det kommer med tiden.

Nu känner jag att duschen ropar efter mig. Sen känner jag att min mage skulle behöva fyllas med mat och att jag skulle behöva komma på en passande matlåda till i eftermiddag. Ser nu att huset skulle behöva sig en omgång med moppen också. Kanske hinner jag innan jag måste börja rulla mot Stensele. 

Ha en bra dag, små fina. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback