En rendez-vous med en rishög

Idag har jag enbart varit duktig. Efter att jag vaknat upp klockan tolv (och då tänker ni säkert - men hur kan hon tycka att hon är duktig när hon sover så länge på mornarna? Joo, för att 1. anledningen till att jag vaknade så sent var att jag satt uppe till fyra (!) inatt och skrev på min samhällsrapport och 2. för att en utvilad Stina är en glad Stina, och en Stina med dåligt morgonhumör är aldrig behagligt att ha i sin omgivning (alltså gör jag mina föräldrar en tjänst när jag sover tills långt in på förmiddagen på helgerna)) tog jag en stund för mig själv med en bok och brunch.
Sedan satte jag mig ner vid min rapport och började där jag slutat. Skrev intensivt på den fram tills två då min kära mor bad mig hjälpa henne med gräsmattan. Gräsmattan klipptes och jag kände mig allmänt lycklig för att vår äckliga gräsklippares dagar har blivit räknade. Nästa gång jag klipper, gott folk, klipper jag med en åkergräsklippare. Mums.


Förresten kan det om möjligt inte finnas något behagligare eller somrigare än en nyklippt gräsmatta. Det är nästan så att jag går igång på det. 

Efter min lilla rendez-vous med rishögen hoppades jag på att få ta en lång och behaglig dusch men jag lyckades endast uthärda några stänk på fötterna innan jag raskt hoppade ut ur duschen igen. Iskallt vatten. Yey. Skulle inte förvåna mig om jag har frostskador ända in i skelettet nu. 
Och eftersom min käre styvfar AKA gårdskarln inte befann sig på hemmaplan fick jag snällt sätta mig där och elda, med badlakanet snävt virat om mig och benen prydligt i kors. Så nu är hela jag en enda sothög och mitt badlakan är allt annat än mintgrönt, vilket var dess originalfärg.

Benjamin Burnleys vackra stämma strömmar ut ur högtalarna och min rapport börjar lida mot sitt slut. Och snart får jag ta en normalt tempererad dusch. Hej välmående.

Nej, nu ska jag titta till den där elden och läsa ett mail. Och middagen var visst klar också. Nu blev det mycket på en och samma gång. Bäst att börja röra på mig.
Ta hand om varandra. Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är Finaste. Jag tycker då inte alls att 12 var otillständigt länge, en annan sov till klockan 2 idag.



Puss på dig, vackra flicka. ^^



2010-06-13 @ 18:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback