Stunder man önskar aldrig tog slut

Ett stilla regn mot taket, Sex and the city på Tv3 och så jag, liggandes på sängen med favoritkudden under hakan. Kan det bli så mycket bättre en sen tisdagskväll? Lägger vi sedan till dämpad belysning och ett riktigt mysigt sällskap har vi ju den ultimata kvällen, eller vad säger ni? 

Jag älskar verkligen natten. Det sänds mysiga serierepriser på tv, läxorna känns plötsligt inte särskilt påfrestande att göra och all stress och alla krav har försvunnit som ut genom ett fönster. Mörker har bytt av ljus och måne har bytt av sol (det betyder inte att jag inte älskar dig, älskade sol).
Något annat jag verkligen älskar, det är regn. Få ting kan göra mig så lugn som ljudet av vattendroppar som slår emot plåttak. Såna stunder, när regnet faller och mitt lugn har nått sin absoluta topp, då krävs det verkligen mycket för att jag ska sättas ur balans. 

Nej, ibland är livet bra underbart. Nu ska jag fortsätta lyssna på regnet och skriva några rader till på min historiauppgift. Jag önskar att den här natten kunde vara för evigt.

Kommentarer
Postat av: Bia

Eller stunden när din fröken i ettan inser att ska vi ändra din saga om kattungarna till regelrätt svenska får texten inte plats i din bok... För "var tvungna att" tar mer plats än "gatt"...

Så bra du skriver! Words come easy to you.

Kram från fröken!

2010-06-02 @ 19:37:06
URL: http://biaweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback