Tick tack

Fredag kväll. Barnvakt hela helgen. Får man kalla det ofrivilligt? Jag vet, jag vet, det är inte hans fel. Han kan inte hjälpa att han blivit serverad föräldrar som lämnar bort sin ende son under en hel helg för eget nöje. Ursäkta min burdushet men är det en ståndpunkt jag har, är det att föräldraskap för med sig ansvar. Visst var min mamma inte hos mig precis hela tiden när jag var liten, men hon lämnade då verkligen inte bort mig dagar i sträck till bekanta för att åka och festa med sina arbetskamrater. Och då vill jag understryka att jag växte upp med endast en förälder. Den här lille pojkens föräldrar är två.   

Har inte allt för mycket att göra. Drunknar i tristess och anspråkslöshet, to be frank. God, jag måste verkligen skaffa mig en hobby. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback