Förkylningen från hell

Jag har de senaste två dagarna haft ett äckligt förkylningsvirus festandes i min kropp. Efter närmare två säsonger av Vänner, massor av sömn och flera ton te och vitlök börjar jag äntligen se ljuset. Inte en dag för tidigt, kan jag lova. Med en helg och vecka framför mig av både dag- och vaknattjobb + Storumandagarna nästa helg med marknad, fest, grillning och (förhoppningsvis) sol, värme och bara ben så kunde det inte passa dåligare med en förkylning från hell.

Åh, hoppas verkligen på att slippa detta virus snart så att jag kan bege mig ut och njuta av sommaren som börjat sprudla! Det är tokigt hur mycket jag älskar sommaren. Älskar faktumet att man inte måste komma ihåg motorvärmare för att kunna använda sin bil och att man fakiskt kan röra sig utomhus utan femtio lager av kläder. Älskar sol och värme. Grönt gräs och och rabatter fulla med blomster!

Vintern har sannerligen sin charm med mörka kvällar, stearinljus, skållhet nyponsoppa, varma och mysiga filtar, flera meter snö som lägger sig som bomull över mark och natur - och Andrés barnlika förtjusning när han får svischa ut över fjäll och dalar på sin älskling till skoter. Men just nu får det gärna fortsätta vara sommar en stund till.

I brist på fullgod hjärnverksamhet (p.g.a. allt snor som blockar nerverna) bjuder jag på några somriga bilder från förra veckan, när jag hade nöjet att delta vid min kära vän Rebeckas och mitt kusinbarn Johannas studenter.

Rebeckas student var först ut, onsdagen 13/6:


Luspengymnasiets avgångselever 2012 sjunger i kyrkan



Becca mottager sitt betyg





Finaste Cecilia & Madeleine



Finaste Elin & Anna





SP09's studentflak


Johannas student (torsdagen 14/6) krävde en förflyttning 30 mil söderut:


En vacker solnedgång i närheten av Åsele runt midnatt, onsdag natt på väg ner till Härnösand



Fina Johanna med sitt plakat (och sin käre far till vänster)



HR09's studentflak



Fina Johanna



Nom, nom, nom! Smörgåstårta hör sommarfester till, om ni frågar mig

Som sagt, där hade ni ett axplock ur föregående veckas bildarkiv. Hoppas på att kunna leverera många färgglada och somriga bilder de närmaste månaderna.

Nu ska jag poppa mig en "stackars-mig-som-är-sjuk"-skål med popcorn och se tionde och sista säsongen av Vänner. Med tanke på att jag ska gå vak i morgon natt kommer jag att skjuta på sänggåendet så länge jag bara kan i kväll. Vilket bättre sällskap kan man då ha än favoritserien och något riktigt gottigt att mumsa på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback