Babbeldrottningen är igång.

Tänk vad underbart det skulle vara om man gick skola på natten istället för på dagen. Tänk vad mycket jag skulle få gjort!
Om jag någon gång blir statsminister, ska jag absolut lägga fram förslaget att nattmänniskor ska få gå skola på natten, och dagsmänniskorna på dagen. Vilken idé liksom. Skola på natten. Fast då skulle det nog bli överskott på ungdomar på nätterna. Tror inte att det finns särskilt många ungdomar som är särskilt morgonpigga nu för tiden. Vi får väl skylla på vårt allt mer etablerade tekniksamhälle som sakta äter upp våra hjärnor inifrån, eller något liknande.

Jaa, här sitter jag som vanligt och förlorar mig i teknikens förunderliga värld. Undrar just hur många timmar jag har spenderat framför min (smått kantstötta - hej tejp!) lilla pärla till laptop de senaste (snart) två åren? (Jamen tjena, vad blev det där för mening då? Hej grammatik!)

Lägesrapporten direkt från kroppen säger att jag är trött och väldigt hugrig. Och dessutom fryser jag. Rejält. Fast på ett behagligt sätt. Inte på ett fy-fasen-vad-kallt-det-är-kan-inte-den-piiiiiiip-bussen-komma-snart?-sätt eller näe-fy-fasen-vad-kallt-det-är-varför-var-jag-så-förbannat-dum-i-huvudet-att-jag-gick-med-på-att-sova-i-bivack-för?-sätt. Näe, frusen på ett behagligt sätt. Benen skakar så man skulle kunna vaska guld med mig, men ändå vet jag att om kylan skulle bli alltför olidlig, finns det en säng en halvmeter bakom mig. Det är en behaglig känsla det.

Förutom kylan sitter jag och känner mig lite nostalgisk. Har kommit till den gränsen att jag börjar känna dofter och smaker från svunna tider, och då börjar det kanske bli lite väl mycket minnen? 

Just nu är det hösten som maler runt i huvudet på mig. Speciellt Mallorcaresan på höstlovet, men också allmänt tiden kring den. Fy fasen, vilken bra höst vi hade ändå. Ofantliga mängder med mys på både skolan, gymmet, hemma, och ja, andra ställen också, och så en utlandsresa på det i Oktober. Inte dåligt hörrni. Inte dåligt alls.
Vårterminen känner jag har varit lite sämre. Stress kring både skola och körkort, oroligheter inför fjällturer och en längtan till ljusare och varmare tider har alla varit komponenter som har bidragit till en ganska så besk vårtermin. Våren är underbar, men det måste ju vara något som händer med sinnet när det har varit sommarlov och det börjar dra sig mot höst. Det måste ju vara något med de snålkalla vindarna och mörka kvällarna som gör att kroppen ställer in sig på mys per automatik, eller något.

Men det är inget att hänga läpp över. Våren är charmig på sitt sätt, och höst, ja det blir det ju förr eller senare vare sig vi vill det eller inte.
När våren börjar komma på allvar, med bar mark och slask och tö, då ska jag försöka njuta riktigt mycket av min tillvaro. Det blir ju ett helt annat mys på våren och sommaren. Ligga i gräset och sola och snacka skit med tjejkompisarna hör ju sommaren till, liksom grillkvällar på badstranden och de obligatoriska ballerinaskorna.
Så sen när hösten kommer igen, får man mysa ner sig med en filt i soffan och lyssna på snålblåsten utanför fönstret. 

Det tycker jag låter helt utomordentligt. Om jag bara får ta mig förbi de här sista veckorna, som i regel brukar vara stressigast på hela året, så lovar jag att jag ska försöka njuta riktigt mycket av den här våren och inte längta så mycket till höstmyset.

Men några bilder från höstterminens bravader kan jag ju iallafall bjuda på:





Nu känner jag att mina ögonlock börjar bli rejält tunga, så det är nog dags att börja söka sig mot bädden. Imorgon väntar en ny fräsch dag, med nya fräscha möjligheter!

Godnatt, och sov så gott.
Puss. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback