Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad

Fullkomlig behaglighet. Romanuppgiften har nyss fått sina slutord nedpräntade och sparaknappen har vidrörts. Markus Krunegård står på i bakgrunden. Min hunger är stillad. Det är helg.
På galgen i garderoben hänger lördagskvällens outfit. Nitar och skinnjacka. Kommer bli en awesome kväll, det känner jag på mig. Brudarna med stort B har man nöjet att få spendera sin lördagskväll med också. Har man tur får man även se en glimt av sportbilen med stort C, ägd av herren med stort A. Man kan ju alltid hoppas.

Till höger på skrivbordet framför mig ligger ett arbetsschema för juli-augusti månad på gruppboendet Prästkragen. Skrek rakt ut när min nya arbetsgivare lämnade över det tidigare i eftermiddags. Så himla skönt. Äntligen. 
Till vänster ligger en hög med nya böcker. Barack Obama möter Jens Lapidus möter Louise Halvardsson. Awesome. Nu får vi bara vänta tills sommaren kommer och jag kan rulla runt i gräset med högar av pocketböcker, med solstrålarna spelandes över mina bara ben.
 
Det är i såna här stunder som livet känns som bäst. Mellantid. Några minuters rast från allt. Man får bara sitta och vara en stund. Lugnet efter stormen. Andningspausen innan adrenalinet åter börjar pumpa igen.

Det är såna här stunder jag lever för.


Kommentarer
Postat av: Minna

det lät som en härlig sommar! :)

2010-06-05 @ 11:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback