Student 2011 - vad som händer när det blir höst

I dag händer det. I dag återvänder samtliga av Storuman orts gymnasieelever till skolbänken. Och här sitter jag, utexaminerad och redo för ännu en arbetsdag. Men inte vilken arbetsdag som helst. Min sista denna månad. Min sista denna sommar, on top of that. Japp, samma dag som Luspengymnasiets förstaringare får sitt namn uppropat och en dator slängd i famnen och dess andra- och tredjeklassare återgår till sin vardag flyr jag fältet. Efter en och en halv månads intensivt arbete flyr jag över till vårt kära grannland Norge. Till Norge, till en husvagn, till André.

Den närmaste veckan tänker jag inte göra annat än ligga och lyssna på spöregn som smattrar mot husvagnstak, vandra längs Oslos gator, läsa massor med böcker och pussa på mitt hjärta tills han får russinläppar. En vecka med inget annat än vila, för när augusti blir september och vi börjar leta oss hemåt igen sparkar vardagen igång.

Nu börjar det bli dags att klä sig och packa matlåda inför sommaren s i s t a arbetsdag. Det ligger regn och kyla i luften så därför åker myskläder på. Måste erkänna att jag känner mig en aning tom. I dag händer det. Utan mig.

Kommentarer
Postat av: carroo

äru seriös??? ha så mysigt!!!!!!:)))))))) fett avis :) pussssss

2011-08-22 @ 14:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback