En indirekt diskussion om samhällets patriarkalism

Andra Avenyn på svt1. Våldtäktsmän som kommer ut i ljuset och flickor som gråter. Dagens samhälle. Litteraturhistoria. En man som likt en val strandat på öde mark. Smart kille. Svår uppgift. Vill inte. Orkar inte. Måste. Volvo V70 imorgon. Upp klockan sex, iväg kvart över sju. Välja kläder, spraya håret, måla fransar - Sker det per automatik efter alla dessa år i ytligheternas centrum? Försöker för mycket, räcker som du är.

Tillbaka till Avenyn. Gråt, skrik, ångest. Dagens samhälle? Vad hände med glädjen? Bruce Springsteen till eftertexterna. Undrar hur många gånger hans hjärta brustit. En pojke med keps och märkeskläder. Ett ligg, massor av känslor. Lämna henne ifred, ditt svin. Du är värd så mycket mer, älskade vän. Vad ska jag göra, Stina? Peter Settman på reklam. En annan pojke. Fina ögon. Så söt. Så lång. Måste stå på tå. Fingertoppar mot hud. Fina ord. Rädd att förlora. 

Zappar till mtv. Lättklädda flickor som letar efter kärlek. Pojkar som vill få sig något för natten. Flickor som visar allt, pojkar som bevittnar. Dagens.. Samhälle? Vill inte vara med längre. 21.50. Två timmars sömn inatt. Huvudvärk. Three Days Grace dämpar. Nybrända skivor på skrivbordet. Typiskt mig. Utan musik, ingen upplevelse. Kliar på handen. Comviq kontant, 89:-/månad. Mute. Orkar inte lyssna. Skruvar upp musiken. Flackar med blicken. Väggen behöver bli klädd. Voltaren på naken hud. Smärta är en bitch. Stackars mor. 

Röda naglar. Ännu mer Three Days Grace. Måste packa. Helg i huvudstaden. Komma bort. Njuta. Sakna. Längta. Komma hem. "All I want is a little of the good life, nannanaa." Trött. Kvällshes. Meningslös. Ingenting blir gjort. Vill inte sova ensam. Håll min hand. Låt mig stå på egna ben. Håll om mig. Jag klarar mig själv. Skruva upp musiken. Sänk! Hungrig. Känner mig mätt.

Lättklädda flickor. Pojkar som bevittnar. Täck över. Var dig själv. Visa ingen sårbarhet. Gråt mot min axel. Urringning. Kan någon ge henne en kofta? Du duger som du är. Gå emot strömmen. Passa in. Sminka. Spraya. Var dig själv. Visa din personlighet. Knäpp upp en till knapp på blusen.

Skruvar ned musiken. Flickorna fortsätter. Pojkarna ler. Stänger av televisionen, nog för idag. Täcket upp till hakan. Mörker. Här dömer ingen.

Kommentarer
Postat av: Hanna Westman

sv_ tack så hemskt mycket söta du!

2010-04-21 @ 22:50:17
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: ♥Claaaudia ♥

Helt rätt! :)

Ska vi följa varandra via bloglovin?

2010-04-22 @ 21:35:44
URL: http://claaaudias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback