Dopparedagen

Avslutar en behagligt kort julafton med att kränga ett glas julmust och lyssna på Petters remake av Thomas Di Leva's Dansa din djävul - i sann julanda. Endast det bästa duger för julafton. Chatten går varm och på skrivbordet står kvällens materiella tillhandahållningar.
Dagen har till största del spenderats i horisontellt läge framför tvn, timtalet med ögonen utforskandes lockens insida.
.
Dessutom har jag lyckats missa runt tio minuter av varenda en av julens klassiker. Kalle, Karl-Bertil (älskade Karl-Bertil) och Svensson Svensson. Men jag överlevde trots det julafton. Och många laxbitar fick jag ned. Mumma. Karl-Bertil och lax, det är jul det.
.
Det som gjorde hela dagen var utan tvekan den korta visiten av morföräldrarna. De är verkligen världens finaste människor. Tänk att en liten kram av dem kan vända hela min dag på rätsida. Måste ta en promenad till dem imorgon och visa lite uppskattning.
.
Nu tömmer jag glaset och kryper till kojs. Imorgon kväll ska jag på dans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback