Lägesrapport

Snart en vecka sedan jag senast fingertraskade (haha, vilket roligt ord) ner ett inlägg, och oj vad mycket som har hunnit hända sedan dess. Mitt hår har växt en och en halv mm och mamma har tvättat mina underkläder. That's it.
Nej, nu tokes jag bara med er. Sedan sist har jag hunnit med två månlandningar och tre korta trippar till Norge. (.. Samt tre andra slags trippar som jag väljer att hålla hemliga på grund av min egna säkerhet. Dessutom tycker jag inte om poliser.)
Nej, nu äcklar jag mig bara. Det här hade jag ju tänkt skulle bli ett seriöst inlägg? (Självklart knarkar jag inte. Ja, förutom söta människor och mat förstås. Nikotin, koffein och alla andra in-er kan slänga sig i väggen, här snackar vi riktiga beroenden!)

Skämt åsido har jag hunnit svetta ut mina sista av plugg orsakade svettdroppar för den här terminen och skickat in o så angenäma och oooo så lätta hemprov i franska och annat smaskigt.
I torsdags tog mitt andra gymnasieår slut. Bitterljuv känsla. Friheten att få göra vad man vill och slippa jobbiga läxor och oangenäm stress över prov kontra ansvaret att göra något med sitt liv och risken att tappa kontakten med sina finaste när arbetsmöjligheter och utbildningar lockar alla åt olika håll. Det är så att man vill dra en suck samtidigt som man vill tjuta av glädje. Usch, vad jobbig studentdagen kommer att bli. Men året fram tills dess ska jag njuta så gott jag kan! :) Många minnen ska samlas och många skratt ska skrattas :)
Utöver detta har jag spenderat halva mitt liv i Storuman och typ halva mitt liv på väg till eller på väg hem ifrån Storuman, samt påbörjat min inskolning på gruppboendet Prästkragen. 
Två nätter i rad kom jag i säng efter tre och så toppade jag det med att natten innan första inskolningsdagen sova nästintill ingenting. Duktigt, jag vet. Men jag klagar inte. Sällskapet kompenserade sömnbristen med hästlängder :)
Inskolningen går bra, tackar som fråga, och jag har ännu inte haft ihjäl någon inneboende eller skämt ut mig inför mina nya kollegor. Än så länge upplevs jag nog som någorlunda normal och kompetent för jobbet. Hoppas jag. Vem vet vad de säger när jag skuttat hem för dagen? "Den där Stina, hon är så fantastiskt tråkig att klockorna stannar. Jag fick ägna en hel halvtimme imorse till att dra igång dem igen" eller kanske "åh, kan hon inte bara sluta le så där falskt? OCH VARFÖR SÄGER HON ALDRIG NÅGOT?" eller kanske bara "gud vad ful hon är".
.. Jaa, vem vet? 

Nu sitter jag iallafall ironiskt nog och pluggar. Kompletteringsuppgift för höstterminens geografikurs minsann. Om jag bara ändå hade gjort bättre ifrån mig på det där provet i höstas istället för att ränna efter pojkar på nätterna och sova bort halva lektionerna... Jaa, det är lätt att vara efterklok. (För boende i Storuman har dagiset uppe vid hotellet de sötaste pojkarna. Unga och oskuldsfulla, mmm just the way I like them.)
(Haha, förlåt. Pga att jag försöker upprätthålla en någorlunda normal, kompetent och professionell roll på jobbet har jag inte fått skämta så mycket på sistone. Känns lite lame att ringa upp någon av flickorna för att dra några random skämt så därför får ni lida lite.)

Telefonen klickar till lite då och då och Jay Brannan's coveralbum In Living står på i låg volym i bakgrunden, men utöver det och mina hårda slag på tangentbordet (det är många som klagar på att jag slår på tangenterna när jag skriver...) är det rätt så tyst. Bara jag och mina tankar. Och slagen på tangentbordet såklart.... Så ska dem tas.

Min tillvaro är lite bitterljuv. Har inte riktigt förstått att jag har sommarlov, har ouppklarade saker som ligger i bakhuvudet och skaver, har tusen fjärilar i magen och känner mig lite orolig över hur det kommer att gå när mitt vikariat går igång och jag faktiskt måste göra något. Men det ska nog bli bra. Idag sken solen och imorgon har jag makaroner till matlåda. Det gäller att se förbi de lite mindre roliga sakerna och se de roliga :)

Nu ska jag skriva det sista på den här uppgiften och sen slänger jag upp lite bilder från avslutningen. Stay tuned!


En rullstensås. För de som undrar hur en sådan skulle kunna se ut.

Kommentarer
Postat av: Kajsi

HAHA de va de mest randoma inlägget jag någonsin läst av dig! :D HAHA

Snälla ring mig och dra ett skämt :] Du får ringa precis när du vill :]

PUSS&KRAM Mausi! :*

2010-06-22 @ 00:42:25
URL: http://smaskigadagar.bloggspace.se
Postat av: Annizo

Håller med Kajsa! Ring mig också när du vill! Snacka om roligt inlägg! Vart får du allt ifrån? xD

2010-06-23 @ 15:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback