Upp över öronen

Njuter av lugna toner som strömmar ut ur mina högtalare och hönor i choklad som jag tillhandahöll av min kära Evelina i 19årspresent. Läser gamla inlägg från våren 2010 och minns tillbaka till sena sommarnätter som spenderades körandes hem från metropolen, med fjärilar i magen och kyssar fortfarande brännande över läpparna. Regn slåendes mot balkongtaket och förälskelse i luften. En förälskelse som nu växt till sig och namngett sig 'förhållande'. Fortfarande lika förtrollad och skimrande, men lite äldre och lite stabilare.

Liknar det med den där lilla lila cykeln jag hade när jag lärde mig cykla, där stödhjulen så småningom togs bort. Frasen 'jag är så förälskad i dig' räds mig inte längre att säga, och osäkerheten kommer allt mer sällan. Fjärilarna i magen har fortfarande inte slutat flyga, men idag är de säkrare på sin sak. De vet.
.
Virveln är placerad på precis samma ställe som den alltid varit, och hans kropp rör sig på precis samma sätt som den gjorde då. Fingrarna springer på samma sätt över tangentbordet och bilen styrs med samma vana rattrörelser. Harklingarna låter likadant och leendet är precis lika vackert.
.
Men skillnaden märks av i atmosfären, märks i hjärtat när jag låter blicken vandra över honom när han sover. Fjärilarna och den bubblande nyförälskelsen när han mumlar till i sömnen har avbytts av en varm, tillgiven känsla som snabbt kapslar in mitt hjärta och låter ett litet men genuint leende spela över mina läppar.
.
Mer än sex månader sedan jag spenderade sena kvällar med honom för att sedan köra hem i sommarnatten. Människorna desamma, men känslan förändrad.
.
Så kär. Så villkorslöst och upp över öronen kär att det ibland inte finns nog hjärta för all kärlek.
.

Kommentarer
Postat av: elin

NAW :*

2011-01-21 @ 22:12:22
URL: http://elonslife.blogg.se/
Postat av: Madde!

Åhhh, jag är så glad för din skull!

2011-01-22 @ 11:19:26
URL: http://madeleineharrati.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback