Tre små drömmar

Ikväll belägrade Postkodkampen tvn på gruppboendet. Människor vann miljoner till höger och vänster, och jag, jag var bara avundsjuk.

Om jag vann en miljon skulle jag göra tre saker - och endast dessa tre i exakt i denna ordning.

Lägga labbarna på en vacker takhusvåning i en lugn mysig stad. Inreda tills ögonen blöder och mitt husliga jag är mättat. Självklart ska detta göras med André vid min sida som medinredare och sambo.

Åka iväg som volontär i några månader.

Frossa bland universitetskurser och program. Skräddarsy mig en personlig studieplan (statsvetenskap, engelska, internationell ekonomi, freds- och konfliktstudier och mycket mycket mer) och plugga mig mot min dröm som diplomat/generalsekreterare i FN (drömmar är menade för att vara storslagna!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback