Helt plötsligt fanns en jord, en himmel blå

Fullkomligt älskar att snön töat bort på vägarna så att svart vacker asfalt åter kikar fram. Att traska ut i tunna tights och bara frysa liiiite grann - i de ynka fyra minusgraderna. Att se istappar hänga från tak, som tecken på att naturen sakta börjar töa fram ur sin vinterskrud. Älskar vår. (Tänk, nu är det inte länge tills man kan lyssna till ett spöregns smatter mot plåttak till den här sommarfavoriten.)

Vidare älskar jag att bli bjuden på femstjärnig middag av min mästerkock till käresta. Att diska bort och sedan tända ljus i ett mörklagt rum. Att bjuda in till filmkväll och ha värden sussandes på min axel kvällen igenom. Att somna tidigt och vakna i ottan - för att sedan kunna krypa lite närmare och somna om.

Älskar att bli dragen på smutsiga tjocksockar på helblankt lägenhetsgolv fram och tillbaka, bara för att möjligheten finns. Att grossa i små chipsflagor tills magen kniper, med blicken fastställd på Svea rikes värsta bilförare som genom koner och bilbanor flyger om vartannat.

Älskar tanken på en ledig vecka. En vecka att ladda batterier och ta en paus från vardagen.

Ja, ikväll älskar jag nog banne mig allt.

Kommentarer
Postat av: Iza

Ikväll, och alla andra kvällar älskar jag dig och dina ord. ;) Du är så vacker jänta. Kärlek.

2011-03-06 @ 22:55:08
URL: http://vaniljzocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback