Statusuppdatering

Nyligt utexaminerad från gymnasiet. Springvikarie inom särskilda omsorgen, stand-in-vikarie på Luspengymnasiet och från och med i går, servitris. Trött, men samtidigt fylld av energi.

Pendlar mellan tre boendeformer. Vardagsrumssoffan hos mor och far, Andrés famn och sängen i min uppsagda och om 2 ½ månad urflyttade lägenhet. Lever i en Fred Perry-bag med en sliten axelrem.

Fullständigt och fullkomligt förälskad. I världens finaste André. I världens finaste vänner. Ibland till och med i livet. 

En statusuppdatering så där i mitten av oktober. Bara för att kika in och kolla av läget med mig själv. Sätta mitt nuvarande liv på pränt, som för att försöka skapa ordning i all huvudbry och stämma av om jag befinner mig där jag vill.

Men inte än. Inte nu. Jag är lycklig, men långt ifrån nöjd.

I detta nu är tålmodet den högsta dygden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback