Te-aterkväll

Sitter och avnjuter en kopp te och kikar på några avsnitt av Huset Fullt. Co-zey. Tänk vad en kopp te kan göra med sinnet. Hur lite smaksatt varmt vatten kan göra en så otroligt lugn. Fantastiskt är vad det är.

Utöver min testund nu in på småtimmarna har min kväll varit väldans mysig. Efter middagen susade jag i dis och mörker upp till Storuman och Folkets Hus, där föreställningen Färdknäpp hade beslagtagit scenen för 2 timmars underhållning för man och kvinna, ung och gammal. Trots att tiden sällan räcker till, är min plats i Storuman Teaterförenings styrelse något jag kommer att försöka hålla hårt i tills den dagen jag breder mina vingar och flyger söderut. Kultur, teater, gott fika och en otrolig sammanhållning oavsett deltagarnas ålder eller kön. 

           
           
Fyra bilder föreställande hur det kan se ut under en resa färgad av kultur och teater. Förra årets operaresa till Umeå. På vägen dit -  musik och vila. På vägen hem, efter att ha besökt Norrlandsoperan - höga på energi, fnissiga, och... ja, bapelsinögda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback