Medelhavets finaste pärla

Historiska lämningar, grafitti, tzatsiki, sightseeing, poolhäng, sliskiga greker, två solbrända näsor, pitabröd, keliga katter, små flickor som lapar vatten på restaurang, ouzo, baklava och mängder av vackra solnedgångar. Gammalt möter nytt. Antikens storhetstid möter nutidens teknik.

Presenterat här ovan är några av de ord som poppar upp i huvudet när jag tänker på vad som kom i vår väg under vår två veckor långa semester i Grekland.

Aldrig har jag behövt en semester så mycket som nu. Min kropp var utpumpad av jobb och press, och mitt psyke var utmärglat av känslomässig stress och en molande oro som kapslat in mitt hjärta i många månaders tid. Allt jag behövde var något som kunde ta mig tillbaka på jorden. Något som kunde ge mig perspektiv, och som kunde lugna ner mig. Och vad fungerar då bättre än besöka ett land som tar andan ur en? Och dessutom med en av sina bästa vänner?

Grekland hänförde mig på många sätt. Människornas varma natur, matens smakrikedom, solens helande effekt - listan kan skrivas lång. För att göra en lång historia kort tittar jag i detta nu tillbaka på en fantastisk utlandsvistelse, som jag hoppas upprepas snart igen. Grekland är verkligen en pärla, som sannerligen är värd att utforskas mer än en gång.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback