Vardagslyx

Vad vore väl vardagen utan de där små grejen som får oss att känna oss som prinsessor mitt i alla krav och måsten? 

- slå på en riktig feel-good-film och krypa ner i soffan med en fin vän

- göra en hemmagjord latte - i o m magkatarren får jag inte dricka kaffe så ofta, så jag har börjat tänka så att om jag ändå ska synda så ska jag göra det med något ordentligt

- äta en ordentlig frukost - när jag var yngre kunde jag inte riktigt finna ro att sätta mig ner och äta en ordentlig frukost innan jag drog iväg till skolan (jag snoozade hellre en extra kvart och åt en macka on the go i bussen) men nu kan jag inte tänka mig att gå hemifrån utan att ha en tallrik havregrynsgröt (med nyttiga frön och massa bär i, mm-mm!) i magen. Unna dig själv en halvtimme på morgonen att starta upp med en ordentlig och stadig frukost

- ta en promenad i eftermiddagssolen

- ta en riktigt lång dusch för att sedan smörja in sig med en godluktande fräsch kräm

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback