Det är så här det ska vara.

Åh, vilken mysig helg jag har haft hittills! 

Efter skolan igår drog vi en repa till bolhallen för att kolla in Amrbrytnings-SM litet, och efter att en och annan medaljör lyft en och annan medaljgivare vände vi oss till Kajsa och drog till med ett: "Näe Kajsa, vi är ledsna men du får inte titta klart på finalen. Du ska med oss." Ett leende spred sig i flickans ansikte, och så slängde vi på henne en ögonbindel och promenerade upp till Amanda för att kidnappa även henne. 

Middag (i form av tacobuffé) avnjöts på hotellet, och sedan droppade grupper av brudar av för att spendera några timmar på olika platser innan sammanstrålning skulle ske hemma hos allas vår Stina Fjell. Vissa åkte direkt hem till Stina, vissa drog iväg för att tjäna lite pengar och till slut var vi bara två kvar, jag och sötaste Iza. I väntan på skjuts av fröken Madeleines mor spenderades tiden på Akkan till stängningsdags och rätt som det var satt vi vid en SM-medaljörs matbord där någon kopp kaffe dracks och en och annan line från Hem till Midgård drogs. Det hanns även med att skratta några kvävda skratt (för att inte väcka modern i huset) och grimasera några högst delikata grimaser, som kommer att lämna spår i själen för alltid.
Runt midnatt snubblade vi in i Stinas hall och så satte kicken i och alla brudar blev jätteglada och jättepigga. Det skrevs rim i gästböcker och det packades upp en och annan godispåse, och efter att rum inspekterats och hundar klappats parkerades åtta glada rumpor i familjen Fjells vardagsrumssoffa. 
Smakfulla kladdkakor med grädde avnjöts, och saft dracks ur glas och tillbringare om vartannat. Godispåsen skickades mellan sockersugna fingertoppar, ben las huller om buller och kinder blossade upp när åldersgränsen på frågorna bara höjdes och höjdes allt eftersom natten blev äldre och äldre. När gäspningarna sedan upplevdes allt för många, portionerades sovplatser ut och jag hamnade i säng med tre lättklädda brudar och ännu en i madrassen nedanför. Inga förbjudna aktiviteter utfördes dock, och kort efter att rösterna tystnat slumrade vi alla in i en djup lycklig sömn. 

Åtta par ögon slogs upp runt tio imorse och efter att en snabb gemensam frukost avnjutits, städades det upp från kvällens bravader och så styrdes kosan hemåt. När familjehemmets ytterdörr äntrats, väskor släpats in och ytterkläder skalats av, parkerades en glad rumpa i familjen Ärlemos vardagsrumssoffa för en fortsatt lugn eftermiddag med inslag av halvdåliga maraton på mtv och slumringar. Föräldrarna avlägsnade sig runt middagstid för att slå klackarna i taket på Lycksele sockens hotell, och så var de bara två, tösabiten och lurvtussen. 

Nu har middag (för både hund och tös) avnjutits, ny musik till telefonen har fixats och Svt Play har länsats på repriser värda att ses. 
Det spelas ny och fräsch musik i högtalarna och fröken Rebecka Carlsson inväntas för ett lugnt avslut på dagen med en film och lite skitsnack. Morgondagen kommer att bjuda på läxor, och för första gången på veckor ser jag fram emot att få motionera hjärnan lite. Tror att det är samtalet med min svenskalärare i fredags som gav mig positiv energi till att fortsätta kämpa mig emot guldbetygen. 

Några bilder blev det tyvärr inte, trots att kameran låg laddad och klar i min väska hela natten igenom. Men strunt samma, det kommer fler tillfällen. 
Nu ska jag fortsätta njuta av min musik, och fixa mig ett till glas vatten.
Hoppas att eran helg varit lika bra som min fram tills nu, och att den fortsätter skänka glädje tills den tar slut. Ta hand om varandra nu, och se till att umgås extra mycket med era närmsta och låta dem veta att ni tycker om dem. Prylar, sömn och mat är överskattade. Det främsta vi behöver är kärlek!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag absolut älskar ditt sätt att skriva. Du är så ofantligt duktig på det ;) <3

2010-04-18 @ 10:35:10
Postat av: Maus

Puss misse :* TACK!



Var ni hos Stefan? :O

PUSSÅKRAM

2010-04-18 @ 14:50:26
URL: http://smaskigadagar.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback