Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig

Nercabbad bil. Strålande sol, varma vindar och glajjorna på. Jeansshortsen tajt kring höften och sommarens flitigast användna linne skylande placerat över överkroppen. Omsorgsfullt solkyssta människor ute, samhället fullt av liv. Hans hand i min. Blicken på vägen. Och så den där favoritlåten som jag bara inte kan lyssna mig less på.

Eller vid en varm brasa med de slappaste kläderna man kunnat rota fram i garderoben. Doft av rök, smak av grillat. Mina finaste samlade runt elden. När kvällen blir natt, upplevs den ändå som tidlös. Ingen annan finns. Varm nyponsoppa och typiska mackjärnsmackor med ost och skinka. Hans hand i min. Blicken i horisonten. Och så underbara herr Winnerbäck spelandes på repeat.

Så hade jag gärna spenderat min fredagkväll. Men jag ska inte klaga. Ett nyss avslutat samtal med världens finaste Elin och sedan kvällsfika och en mysig film, det låter ju inte fy skam det heller.

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hellre skulle vilja vara någon annanstans.

Kommentarer
Postat av: elin

<3

2010-08-13 @ 13:44:07
URL: http://elonslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback