En tillvaro som kunde vara mycket, mycket sämre

Brokeback Mountain på tv. Får börja en timme senare imorgon bitti (och ändå få betalt från ordinarie tid). Har jobbat och kommer att jobba alla dagar förutom en denna veckan och har satt mig tillgänglig för hela nästa vecka, så förhoppningsvis fortsätter kosingen ramla in stadigt. Har mitt anställningsbevis liggande bredvid mig på skrivbordet, med min lön skriven i feta stora siffror, sweeeet.

Imorgon blir det jobb 8-15, hem en snabbis för förtäring av middag, dusch och bilbyte och sedan upp till Storuman för att mysa med mina finaste vid en brasa hela kvällen. Åh, vad jag älskar sommaren. Vill inte att den ska ta slut.

Älskar när det på dagarna är varmt och soligt så att man kan åka ut på utflykter med jobbet och gå på promenader senare på eftermiddagen, och att det sedan när man slutat jobba drar ihop till regn och man får krypa ner med världens finaste framför en film med balkongdörren öppen och regnet ösande mot taket. Åh, om jag fick bestämma skulle det alltid vara så här.
För varje dag som går känner jag mig säkrare och säkrare på jobbet, och nu har jag blivit riktigt peppad för att ta på mig så mycket jobb jag bara får och kan och tjäna mycket pengar. Det måste ju vara drömläget, att få jobba på en arbetsplats man trivs på och dessutom få en bra lön och många jobbtillfällen. Näe, jag har verkligen inget att klaga över.

Förutom att jag träffar brudarna så sällan - helt klart ett stort minus. Får ta igen det i höst när vi åter är tillbaka i skolbänken och jag får träffa dem varje dag igen :) Tredje och sista året, damnit! 'Framtiden', som man pratat om, förberett sig för och funderat över i år och dar nalkas med stora steg. Snart är det banne mig dags att växa upp!

Men än är det en stund kvar. Ska passa på att njuta av mitt sista sommarlov med mycket jobb (=mycket pengar), mycket tid med mina finaste och många pussar. Pussar kan man aldrig få för mycket av :]
Nej, nu ska jag börja röra på mig. Glutta några minuter till på filmen, lacka om naglarna och sedan borsta tänderna och krypa till kojs. Imorgon är ju en annan dag den med.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback