När jag blir stor

När jag blir stor vill jag ha en ståtlig dalmatiner, och så vill jag att mitt matsalsgolv ska vara i mörkt trä. Min son ska dansa balett och min dotter ska spela elgitarr. Han ska bära rosa och hon blått. Min man ska vara världens finaste pappa. Jag vill ha en ljus hall, och mörkt kaklat badrumsgolv.

Varje dag ska jag få gå till jobbet och bossa över folk, för att jag har makten till det. Min manlige sekreterare ska vara snygg och ung, och vilja ha mig för min äckligt snygga kropp och mitt skarpa intellekt. Och jag kommer gång på gång att avfärda hans smutsiga inviter för att min lust och mitt hjärta endast och enbart finns hos min man. 

Mina väninnor kommer vid det här laget vara vida kända journalister och kriminologer, och vi kommer då och då träffas över en latte eller ett glas vin för att skvallra om syndiga utflykter med makarna och barnkalas som spårat ur. 

När jag når mina ålderskriser kommer jag inte noja mig över att mitt yttre sakta förfaller, utan istället över att jag sett allt för lite av världen. Därför kommer jag att varje år från min första ålderskris ta med min familj ut på äventyr i fjärran länder. Safari i Afrika, barnhem i Ryssland, bergsbestigningar i Himalaya och hundsläde i Alaska. Allt för att mina barn ska få bilda sig en uppfattning om världen, och för att mitt upptäckelsebehov ska stillas. I vårt vardagsrum kommer en stor vacker världskarta sitta uppe, med nålar fastsatta på de platser vi besökt och de vi vill besöka.

När min man och jag börjar närma oss vår ålders höst kommer vi att flytta ut till vårt lantställe permanent. Där kommer vi att sitta och lösa korsord tillsammans och lyssna på melodikrysset på lördagsmornar medan jag bakar bullar till eftermiddagsfikat. Våra barn kommer att hälsa på oss ofta, och vi kommer att passa våra barnbarn många helger, då vi kommer att vara ute och fiska och äta glass. 
Jag kommer fortfarande att träffa mina väninnor då och då, men då kommer skvallret att handla om recept på tunnbröd och den nyaste vävstolen. 

När tiden sedan tagit slut för mig och min make kommer vi somna in, tätt omslingrade i vår dubbelsäng. Våra tillhörigheter kommer att portioneras ut till våra barn, och våra förmögenheter kommer att skänkas till behövande.

När jag kommer till himlen kommer jag att ge mina farföräldrar varsin lång kram, kyssa min pappa i pannan och säga att jag har saknat dem varenda vaken minut av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Kajsi

:*!!!

2010-07-28 @ 18:18:02
Postat av: caaaarrrrru

fint :]

2010-07-28 @ 23:35:42
Postat av: elin

:*

2010-08-13 @ 13:52:42
URL: http://elonslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback