But I wish I could feel it all for you

En dryg vecka som förflutit sedan det begavs till Härnösand och farbror. En dryg vecka som fyllts med en härlig potpurri av släktfester, tågresor och feel-goodmys med fina människor och rykande hett té. Små inspirerande samtal med stora förebilder till släktingar, vilka svalts med hull och hår tillsammans med söta små semlor. Nätter spenderade på bekväma madrasser med världens finaste snusandes i örat. Barn som med en hals full av skratt vädjat om att bli mosade under mjuka madrasser. 

Och så matförgiftningen också.. Eller magsjukan. Eller vad det nu var. Snacka om abrupt slut på en mysig helg med släkten. Aldrig hade man väl trott att samtliga i släkten Ärlemo skulle åka hemåt med en äcklig bacill infekterandes anatomin.
Men nog om det, bacillen är - iallafall i fröken Stinas fall - gone and away. Förintad av handsprit och mängder och åter mängder av kolsyrelös cola.

Jag sitter för närvarande och sveper en kopp vaniljté och försöker stämma av hur många läxor jag har att arbeta in. Lyssnar till stämningsfulla melodier och bevittnar ett mutat (läs: mute i en förgången verbform; tystat, med volymen avstängt) Kvinnornas liv på tv3.

Dagen har flutit på i ungefär samma anda som kvällen. Framför datorn. Främst skrivandes på en kompletteringsuppgift som ska in på fredag, men också läsandes ytliga, men ack så underhållande bloggar. Har sträckläst fokis.se arkiv sedan två månader tillbaka vilket har skapat ett ivrigt och stort resebegär i mig. Oh, jag vill utomlands!

Nej, nu mutar jag av tvn, kikar en stund och kryper sedan till sängs för att umgås lite med pocketboken jag nämnde i mitt senaste textstycke. Utlandsresorna kommer att komma, i sinom tid. Får vi hoppas.



Två små figurer klättrandes på Cheops pyramid, januari -11, vilket förevigades av trevlige och härligt metrosexuelle guiden Achmed (AH, som jag älskade hans sätt att svänga med handleden som värsta divan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback