Ett tvingat jag är ett olyckligt jag

Solen förbarmar sig över lilla samhället Storuman och jackor skalas av. Isglass och solexponering av vinterblek hud blir en daglig förutsättning. Dagdrömmer om ljumma sommarkvällar med en varm hand om midjan och kolgrillad föda. 

Kvällarna tillägnas tv-serier och drömmar om vad som komma skall. Inbillar mig att högen med läxor känns skral och luftig, men anar att det kan vara en släng av den o så förekommande och fruktade bacillen skjuticus uppicus. Minst fyra stundande inlämningsuppgifter som ligger och väntar på att jag ska ta mig an dem och tre veckor tills betygen skall sättas, men sinnet förblir lugnt och oberört. Försöker leva efter övertygelsen att ett tvingat jag är ett olyckligt jag.

Föder bacillen med föda en kväll till. Kryper ner i en sval bädd med kvällsfikat och vilar blicken på tv-bilden. Jag lovar, imorgon lockar jag fram den flitige plugghästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback