Feel Good Inc

Vikarie på gymnasiet måndag-tisdag och sedan tillbaka till restaurangen på torsdagen. Stökiga, öltörstiga gäster på fredagskvällen. Glada och finklädda dop-/bröllopsgäster på lördagskvällen. (Fick gömma mig i diskning och köksstädning för att inte tjuvlyssna och gråta ögonen ur mig av bröllopstalen.) Myser ner mig framför film på lördagsnatten med huvudet mot min kärestas axel och mina fina vänner belarmandes soffa och fåtölj. Trots huvudvärk och trötthet sjunger hjärtat.

Övertrötthet och huvudvärken blockerar sömnens nalkande, vilket bjuder in till tankestorm i knoppen. Vackra ord ut i det mörka får mig till slut att somna. Vaknar i full lycka, med världens finaste intill.

Nu - veckans sista pass innan några dagars ledighet. Hoppas på lugna och söndagsmysiga restaurangsgäster. Tända lite ljus, servera lite mat, språka. Hoppas, hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback