Ernst, var har du varit hela mitt liv?

Nyss hemkommen från metropolen. Prästkragen 7-14 och sedan vidare till Kita's 15-19. Så otroligt välbehövligt att sedan få åka och äta tårta med födelsedagsbarnen Kajsa Lovisa och Pontus. Är det någon familj (förutom min egen, naturligtvis) jag älskar så måste det vara familjen Forsberg. Underbara människor. Jag känner dem.

Det har varit mycket skralt på bloggsidan på sistone. Tusen och åter tusen saker som snurrar runt i mitt universum just nu. En ny header har jag i alla fall skaffat mig. The Studio i Umeå minsann. Vem trodde det om mig? Planerar att bli duktigare på skrivarfronten framöver. Försöka hitta tillbaka och visa er vad jag inspireras av. Måste bara få ordning på mitt liv först. Just nu känns det som att jag vill göra tusen olika saker på en och samma höst.

Kan inleda mitt inspirationsmaraton med att uttrycka min nyfunna kärlek för Ernst Billgren. I Nyhetsmorgon i morse fick vi tittare ta del av hans aktuella utställning ABSTRAKT vilken huserar i Lars Bohman Gallery i Stockholm 24 mars - 6 maj. Jag har en stor förkärlek för natur i både ren bemärkelse, kläder och inredning, och Ernst leker med idén att sätta natur och djur i udda perspektiv och former. En räv i kostym i en jättelik 1800-talssal, eller varför inte en liten encentimetersstad under en svamp? Detta i kombination med att han blandar starka färger med jordnära och stora penslar med små, smälter samman till en exceptionell konststil som jag kan erkänna mig handfallen för. Bravo Ernst!

Hittade tyvärr inga bilder av målningarna från ABSTRAKT, men ändock en vacker tavla vid namn Skattjakt i vilken vi kan se prov på denna kombination av starka och svala färger, små och stora penslar. Så vackert! Någon som har 600 000-700 000 kr över så att jag kan införskaffa mig en av hans tavlor?


Skattjakt

Nej, nu får jag sluta dagdrömma. Dags för lite effektiv sömn. På agendan står att jobba på restaurangen och sedan födelsedagskalasa med härliga människor i både bastu och ungkarlslägenhet. Wonderful!

Nighty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback